Op weg naar de Huntervalley - Reisverslag uit Pokolbin, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu Op weg naar de Huntervalley - Reisverslag uit Pokolbin, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Huntervalley

Blijf op de hoogte en volg kees en rina

12 Oktober 2015 | Australië, Pokolbin

Woensdag vertrokken we voor onze trip naar Coffs Harbour, 267 km. Onze eerste overnachting na onze koffiestop in Ulmarra nabij Grafton. We overnachten in een beach resort, dus s'avonds nog een strandwandeling gemaakt bij de ondergaande zon. Romantisch......!
De volgende dag onze trip vervolgd naar Port Stephens Nelson Bay.Opnieuw een kleine 400 km rijden. Onze geplande autorit loopt opnieuw behoorlijk wat vertraging op door de vele "roadwork ahead" borden en snelheidsbeperkingen. Na een korte stop in Taree bereiken we in de namiddag onze bestemming in Port Stephens. Een schitterend park, Oaks Pacific Blue Resort, waar we enkele dagen zullen verblijven.
In Port Stephens hebben we onder het genot van een heerlijke zon de omgeving en verschillende baaien bezocht zoals Soldiers Point en Nelson Bay. Ook bezochten we Shoal Bay en op weg naar Tomaree Head, ( in Aboriginals betekent dit "hoge berg") , passeerden we ook nog Dutchmans Beach!!
De klim van Tomaree Head was 2 km lang en daarna nog 500 meter trappen lopen door de bush naar de top ,192 meter hoog. Een hele uitdaging maar het was de moeite meer dan waard, al was het jammer dat Rina bij de laatste klim afhaakte. Achteraf gezien toch een verstandig besluit.
In de avond nog genoten van een heerlijk drankje in de bar.
Zondag onze trip vervolgd naar Pokolbin in de Hunter Valley.
Onderweg het plaatsje Maitland bezocht wat bekend staat om de historische panden en de oude gevangenis. Deze gevangenis hebben we toch maar even vanbinnen bekeken, een lugubere atmosfeer.
Eenmaal op onze bestemming in Polkobin duiken we nog even in het zwembad, een verademing bij ruim 30 graden. Deze dag eindigde met een fikse " thunderstorm"!!!
Maandag hebben we onze wijntour gedaan. Na vele rode, witte en rosewijntjes, likeurtjes, vodka en biertjes geproefd te hebben kwamen we eind van de middag vrolijk terug. Ons gezelschap deze dag was zeer divers, Amerikanen, New Zealanders, Australiërs en wij als 2 " nuchtere" Dutchman.
Morgen dinsdag vertrekken we naar Sydney voor een paar dagen.Ons laatste stukje met de auto.

• 12 Oktober 2015 - 09:25

Bink En Jacqueline:

Hoi Rina en Kees,

Wat een uitdagend, uitputtend, leerzaam, leuk en ga zo maar door reisverslag is dit weer.
    We beleven de reis met jullie mee, de ene keer moe, dan wandelend langs het strand, de andere keer weer fris in het water, dan weer een beetje vrolijk van de wijn.
    We zien nu al weer uit naar het volgende verslag.

Groetjes,
    Bink en Jacqueline.

• 12 Oktober 2015 - 09:54

Leny En Rob:

Wat een leuk verslag, ik zie het helemaal voor me. Geweldig en indrukwekkend. Wat een land zeg Australie. En Kees mijn complimenten voor zo'n rijtoer door alle obstakels heen. Knap hoor. Fijne dagen nog en ik kijk uit naar het volgende verslag. groetjes en liefs van ons allemaal xxx

• 12 Oktober 2015 - 10:19

Ineke Konings:

Hoi Rina en Kees
    Geweldig, wat een fantastische reis maken jullie! Prachtig om jullie stralende gezichten op fb te zien.
    Idd verstandig van Rina om niet verder te klimmen, niet goed voor de knieën hè.
    Hele fijne dagen nog en veel plezier!
    Groetjes Ineke en Jan

• 12 Oktober 2015 - 12:04

B.Schilders:

Wat een geweldige belevenissen maken jullie mee!!
    Héél goede reis verder!
    En een paar mooie dagen voor de boeg in Sydney!!

Groetjes, Betty en Willem.

• 12 Oktober 2015 - 12:57

Cees En Riet:

Nou kees en Rina weer een hele tour maar ik merk wel jullie genieten ervan dat stralen jullie uit,ga zo maar lekker verder ,kijk goed uit ,en ge kent t verhaal van de kapper daar ,t zit nie.
    Groeten Cees en Riet.

• 12 Oktober 2015 - 21:26

Albin En Emmie:

Hallo KE&RI,
    Ik laat gewoon ffn zien dat we je volgen kijk maar regelmatig achter om dan voel je onze hete adem

• 13 Oktober 2015 - 16:32

Ria :

Zo, dat was een lange rit. Rijd jij alleen Kees? Of wisselen jullie elkaar af? De 'Hoge berg beklimmen is dan een mooie afwisseling, maar wel erg vermoeiend en niet zo best voor de knieën. De wijntoer ontspant je dan weer helemaal, ik mag hopen dat je daarna niet meer hoefde te rijden?