Melbourne en Yarra Valley - Reisverslag uit Melbourne, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu Melbourne en Yarra Valley - Reisverslag uit Melbourne, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu

Melbourne en Yarra Valley

Blijf op de hoogte en volg kees en rina

23 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Woensdag hadden we ingepland voor een dagje Melbourne ongeacht wat voor weer het zou zijn die dag. We hadden al zon genoeg gehad in deze weken, wij klagen niet hoor! Nou we troffen het want het was deze dag zwaar bewolkt met alleen in de ochtend nog een fikse regenbui. We vertrokken vroeg vanuit Pakenham met de trein naar Melbourne waar we onze dag startten vanaf eindstation Flinders Street.
Tijdens onze wandel/shoppingroute constateerden we wel dat in de afgelopen jaren er weer veel veranderd en bijgebouwd was in het centrum van Melbourne, zoals in alle grote steden. Na de nodige kadootjes ingekocht te hebben, van tijd tot tijd een hapje en drankje te hebben genomen, begaven we ons aan het einde van de middag naar Southbank aan de Yarra. Hier hadden we afgesproken met Eric voor een lekker etentje aan de oever van de Yarra river. Onze keuze viel uiteindelijk op The General Assembly aan de South Warf, wat een uitstekend plekje bleek te zijn. Heerlijk gegeten!

Donderdag heeft Eric een vrije dag genomen om nog een keertje met ons en Karen een korte wijntour te doen, ditmaal door de Yarra Valley.
Ja, we krijgen er geen genoeg van! Uiteindelijk bezoeken we een viertal winery's en bovendien de Yarra Valley Chocolaterie en Ice-Creamery. Alles goed voor de lijn...... Dat zien we wel weer als we thuis zijn!
De winery's die we bezochten waren Domonique Portet, Domaine Chandon, Bortoli Wines en Chateau Yering. Ze lieten ons een fles zien die "maar" 7.000 Australische dollars kostte. Die lieten we toch maar aan ons voorbijgaan, stel dat hij breekt op weg naar huis, hihihi.... Na de diverse wijntjes en chocolade gekeurd te hebben sluiten we onze dag af met een onvervalste bbq in Pakenham Upper bij de familie Rastall.

Zaterdag en zondag is het weer tijd om koffers te gaan ordenen, foto's uit te wisselen, in te checken en ons verder voor te bereiden op onze vluchten huiswaarts. Wordt wel weer wennen aan de wintertijd en de koude dagen.

• 23 Oktober 2015 - 09:27

Hilda:

Hallo Kees en Rina, wat maken jullie veel leuke dingen mee. Fijn om alles te kunnen doen waar jullie zin in hebben! Alvast een hele fijne terugreis!
    Groetjes, Edward en Hilda.

• 23 Oktober 2015 - 09:42

Ineke Konings:

Hallo globetrotters,
    Wat een mooi verslag weer van wat een fantastische reis moet zijn geweest.
    Geniet nog van de laatste dagen, het afscheid zal moeilijk zijn.
    Dank jullie wel voor de mooie foto's en verslagen die wij mochten zien en lezen, dat was voor ons ook genieten.
    Fijne terugreis en tot snel in ons Roosendaal.
    Groetjes Ineke en Jan Konings

• 23 Oktober 2015 - 10:04

Bink En Jacqueline Jacobs:

Hoi Kees en Rina,

wat zijn jullie toch "bofkonten" hè, krijgen zelfs het weer zoals ze het graag willen hebben......
    Ook dit verslag is weer waarin het lijkt of we er zelf bij zijn, zo mooi is het door jullie geschreven.
    En wat zal het straks weer wennen zijn in "ons (momenteel wat miezerig) Roosendaal".
    Geniet nog maar lekker van deze fantastische dagen en voor Kees staat er al weer een etentje te wachten van ons gymclubje op 5 november bij Lodge Visdonk.
    Dan is er tijdens het etentje in ieder geval genoeg om over te praten.
    Kees en Rina, ook mede namens ons gymclubje, wensen we jullie nog mooie dagen toe en een fijne terugreis.

Groetjes, Bink en Jacqueline.

• 23 Oktober 2015 - 10:06

Leny En Rob:

Hallo vakantiegangers. Ik denk dat jullie thuis direct door kunnen naar een afkickinstelling. Wat een mooie reis maken jullie.en lekker met Eric en zijn gezin. Het lijkt mij onwijs moeilijk om afscheid te nemen. Maar helaas. Maar jullie kunnen wel terugkijken op een fantastisch verblijf. Nog een fijne tijd. Heel veel groeten.

• 23 Oktober 2015 - 11:20

Cees En Riet:

Hoi Kees en Rina ,wij gunnen jullie altijd een mooie verblijf bij jullie kinderen zo n geweldige indruk gemaakt maar wij hebben jullie toch gemist maar wij hopen dat je goed afscheid neemt en gezond weer in Nederland, land ,en dan zien we mekaar snel.
    doe nog even de groeten aan je kinderen en tot volgende week.

• 23 Oktober 2015 - 17:02

Jan En Corrie:

Hoi. Rina en Kees,
    Na een hele leuke tijd met jullie kinderen en kleinkinderen is het helaas weer voorbij. We hopen dat jullie genoten hebben, en na een laatste dag samen zal het weer wennen zijn in het koude Nederland. Groetjes aan Eric , Karen , Sophie en Lucas en een goede vlucht terug naar huis!

• 23 Oktober 2015 - 19:18

Ria :

Wat een leuke uitstapjes zo de laatste dagen. Dat moet ook, want je kunt geen dag overdoen. Uitrusten komt later wel en die extra kilootjes ook. Ik wens jullie alvast een voorspoedige terugreis. Natuurlijk eerst dat vervelende afscheid, maar het is een afscheid op een goede manier.

• 23 Oktober 2015 - 19:22

Jeannette Vogelaars :

Hoi Kees en Rina,
    Goh, wat gaat de tijd toch snel hè ?? Wat hebben jullie veel gezien van Australië zeg !!!
    En wat een mooie foto's zijn er steeds voorbij gekomen!
    Ik denk dat het een moeilijk afscheid gaat worden....Wat is Lucas toch een lekker ventje !!!. Maar denk maar zo, Niek en Fleur zullen ook wel weer blij zijn om hun opa en oma weer te zien en jullie natuurlijk ook om ze weer te kunnen knuffelen.
    Wij wensen jullie alvast een hele goede terugreis! En geef Eric en Karen een dikke kus van ons !!
    Liefs en geniet nog van de laatste dagen van Eric, Karen, Sophie en Lucas en nog veel knuffelplezier met Lucas en Sophie !!!

Groetjes John en Jeannette

• 23 Oktober 2015 - 20:40

B.Schilders:

Hoi Rina en Kees,
    Weer een prachtige dag beleefd in Melbourne en als afsluiting een lekker wijntje!
    Ja, en dan zit het er weer bijna op hé........
    Geniet nog van de laatste dagen!!
    Een héél goede terugreis gewenst en welkom in Roosendaal!!
    Groetjes, Betty en Willem.

• 24 Oktober 2015 - 09:24

Anita:

Hallo Rina en Kees,
    Hartelijk dank weer voor jullie bijzondere en prachtige belevenissen 'down under' .
    We wensen jullie veel sterkte met afscheid nemen en alvast een voorspoedige reis terug naar 'Tullepetaonestad' .
    Wat zal je weer een voorsprong hebben Rina in de Engelse les na zoveel praktijkervaring !
    Ik kom nog een keer in de leer bij je hoor !
    Hartelijke groetjes uit de E-bergen van
    Toine en Anita

• 25 Oktober 2015 - 10:19

Adrienne:

Fantastisch hoe jullie je verblijf, de familie, de natuur en alles wat jullie beleven zo mooi weer geven voor ons, thuisblijvers in Roosendaal!
    Als je het gelezen hebt, hoef je er niet meer naar toe.....of verterkt het juist het gevoel die kant uit te willen.
    Dat jullie veel gezien hebben en dat jullie genoten hebben van en met elkaar is wel duidelijk!
    Hele mooie herinneringen voor als jullie straks thuis zijn.
    Afscheid nemen is altijd moeilijk, maar ......je weet dat ze het daar goed hebben en gelukkig zijn! Toch veel sterkte!
    Wij zijn in ieder geval blij dat je er volgende week weer bij bent bij het bloemschikken!
    Goede terugreis!
    Lieve groetjes, Adrienne