Sydney en Pakenham - Reisverslag uit Sydney, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu Sydney en Pakenham - Reisverslag uit Sydney, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu

Sydney en Pakenham

Blijf op de hoogte en volg kees en rina

16 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Woensdag was gepland om alle high lights van Sydney te bezoeken nadat we gisteren al een eerste bezoek hadden gebracht aan Darling Harbour. Dus gingen we al weer vroeg op stap. Wandelend door George Street begaven we ons naar Circular Quai waar dagelijks talrijke ferrys en overige boten groot en klein vertrekken. Ons eerste doel was nogmaals, ( wij zijn voor de derde keer in Sydney,) het werelberoemde Opera House te bezoeken en ditmaal ook met een tour de binnenkant van dit geweldige imposante gebouw te bezichtigen. Het Opera House is ontworpen door de Deense architect Jorn Utzon. De bouw heeft 14 jaar geduurd en er werkten 10.000 mensen aan. Het is pas gereedgekomen in 1973, dus zo oud is dit gebouw nog niet. Onder de indruk van dit geweldige bouwwerk, zowel binnen als buiten, strijken we daarna neer op een van de vele terrassen aan de Circular Quai om een indrukwekkende cruiseboot aan te zien meren en het hierop volgende massale uit- en inchecken van passagiers waar te nemen.
We besluiten om verder via The Rocks en Sydney Harbour Bridge terug te wandelen richting ons appartement. Een hele opgave omdat we nu ook langs en door de belangrijkste wineklstraten van Sydney liepen, zoals Pittstreet en Marketstreet. Het warenhuis QVB (Queen Victoria Building). (Keep your wallet.....Rina!!)
Ook deze dag sloten we af met wederom een heerlijk etentje bij I'Angus aan Darling Harbour.

Donderdag, onze laatste dag in Sydney.
Ook nu weer volop plannen om Sydney verder te ontdekken. Aangezien we de laatste dagen al heel veel gelopen hebben (moeie voeten...) besluiten we te starten met een tour kris-kras door Sydney met de "Hop on-Hop off" bus. Het weer werkt vandaag ook geweldig mee, de zon schijnt volop, 29 graden, zodat we op het bovendek van de bus genieten van de vele bezienswaardigheden. Na deze bustocht gaan we toch nog even een korte wandeling doen langs ondermeer Town Hall, St.Andrews Cathedral, Queen Vic Building en ANZAC Memorial.
Daarna terug naar ons appartement, koffers pakken, taxi bellen en naar de luchthaven voor onze avondvlucht naar Melbourne met Tigerair.
Al bij al hebben we weer heel veel indrukken opgedaan van deze geweldige stad. Na een voorspoedige vlucht staat Eric ons weer op te wachten en rijden we terug naar Pakenham.

Vrijdag weer terug op onze thuisbasis in Pakenham besluiten we de dag te besteden aan de dagelijkse gezinsactiviteiten. Zo gaan we naar de zwemles en een schooloptreden van onze kleindochter Sophie, een wandeling door de woonwijk en s'avons bijkletsen van al onze belevenissen tot nu toe onder het genot van een heerlijk wijntje/biertje!

• 16 Oktober 2015 - 13:12

Cees En Riet:

Hoi Kees en Rina het ziet er geweldig uit en de verhalen zijn heel indrukwekkend , maar wel heel vermoeiend maar denk aan je zelf ,dat je niet afgebrand thuis komt.!!
    gr cees en riet.

• 16 Oktober 2015 - 15:17

Ria :

Wow, Wát een geweldige dag, ik ben jaloers. Een prachtig gebouw, aan de buitenkant futuristisch en aan de binnenkant toch een warme uitstraling. ( ik heb even gegoogeld) Daarna even bijkomen aan de haven, dat is natuurlijk ook nodig om weer energie op te doen. Wij lopen ook altijd zo eindeloos om zoveel mogelijk te zien, heerlijk is dat toch, uitrusten kun je thuis wel weer. Die winkelstraten werken natuurlijk als magneten, maar zijn toch ook een onderdeel van het geheel. Je houdt nou eenmaal van winkelen, klaar, een ander zit met zijn billen in het natte gras om torretjes te bestuderen. ;)

De "Hop on-Hop off" is een heerlijk alternatief. Lekker relaxt en toch veel zien, eventueel even uitstappen. Leuk hoor, ik leef helemaal mee. Zit op dit moment de film van onze laatste reis te bewerken, dus het vakantiegevoel was er al.

Lekker om dan luxe terug te mogen vliegen, dat is een vakantie binnen een vakantie en hup, daarna ben je weer opa en oma, die mee moet naar het zwembad. Prima combinatie. ;)

Fijn verslag!

• 17 Oktober 2015 - 12:44

Marcel Duijvesteijn:

Hallo Kees en Rina, wat leuk elke keer wat mee te kunnen genieten door de leuke verslagen.
    jullie hoppen el lekker op los! Veel indrukken opdoen is best vermoeiend natuurlijk, maar op tijd bij het zwembad brengt weer wat rust.
    Vanuit ons regenachtige Holland wensen Tineke en ik jullie nog veel mooie en leuke momenten toe.
    heel veel groetjes Marcel

• 17 Oktober 2015 - 18:41

Ineke Konings:

Hoi Rina en Kees
    Wat een leuk verslag weer van een fantastische reis!
    Geweldige stad lijkt me om te hoppen en shoppen.
    Fijn om nog een aantal dagen bij de kinderen door te brengen.
    Groetjes Ineke en Jan

• 17 Oktober 2015 - 19:15

B.Schilders:

Prachtige foto van het Opera House!
    Weer veel mooie indrukken opgedaan in Sydney! Wat een belevenissen!!
    Nu lekker bijkomen bij familie en genieten van de kleinkinderen!
    Nog een paar fijne dagen gewenst!!

Groetjes, Betty en Willem.

• 18 Oktober 2015 - 11:46

Leny En Rob:

Hallo Rina en Kees. Wat een indrukwekkend verslag. Ja jullie zullen de voetjes wel voelen....Dan is zo'n hop on hop hoff bus ideaal. Je kan in en uitstappen waar je wil. En wat hebben jullie veel gezien. Op naar de volgende bestemming. Lekker naar Eric en zijn gezin. Veel plezier en veel groeten

• 23 Oktober 2015 - 09:30

Hilda: