National Rhododendron Gardens en MotoGP - Reisverslag uit Cowes, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu National Rhododendron Gardens en MotoGP - Reisverslag uit Cowes, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu

National Rhododendron Gardens en MotoGP

Blijf op de hoogte en volg kees en rina

20 Oktober 2015 | Australië, Cowes

Zaterdag op naar het schilderachtige plaatsje Olinda voor een heerlijke lunch bij "Pie in the Sky". Hierna nog even shoppen in de vele kleine boetiekjes vol met allerlei kerstartikelen. Inmiddels was de zon ook doorgebroken en werd de temperatuur ook warmer. Dit kwam goed uit want de middag zouden we doorbrengen in het National Rhododendron Gardens. Het park telt 280.000 bloeiende bloemen inclusief de 15.000 rhododendrons, 12.000 azalea"s, 3.000 camellia"s en 250.000 daffodils ( narcissen). Ter plaatse worden we verrast door de ongekende bloemenpracht en grootte van het park (40 ha.). In een woord schitterend aangelegd met vele wandelpaden, vijverpartijen en vergezichten (look outs). Al met al hebben we hier bijna 3 uur rondgelopen en een kleine 10 km afgelegd, dus ook aan de conditie is vandaag gewerkt! We hoorden daar dat deze week alles in bloei was gekomen, dus twee weken eerder was alles nog in de knop. Vermoeid maar zeer voldaan keren we aan het eind van de middag terug naar Pakenham en sluiten af met een lekkere BBQ.

Zondag weer op tijd op want we hebben tickets voor de MotoGP race op Philip Island. Een motorevenement vergelijkbaar met de TT van Assen. Ook nu treffen we het want het is schitterend weer, zonnig en een licht briesje. Ter plaatse aangekomen blijken we natuurlijk niet de enigen te zijn en staan de weilanden vol met motoren en auto's. Na een korte wandeling bereiken we het circuit en zoeken een goed plekje op om de diverse races goed te kunnen volgen. Wel "leuk" dat we er ook nog een paar onderuit zagen gaan, dat maakt het wel spannend. Wel bijzonder dat ze gewoon weer opstaan. Klapstuk van de dag was natuurlijk de race om de MotoGP 2015. Met eigen ogen zagen we de toprijders zoals Rossi, Lorenzo, Marquez en vele anderen voorbij scheuren nadat we hieraan voorafgaande verrast werden door een luchtshow van 6 stuntvliegtuigen. Rond 5 uur is de race voorbij, staan we ruim 45 minuten vast op het parkeerterrein voordat we eindelijk het eiland kunnen verlaten. We sluiten de dag, goed bijgebruind door de zon en zeewind af met de welbekende fish en chips. Al met al weer een dag om niet te missen.

• 20 Oktober 2015 - 08:55

Ineke Konings:

Hoi Rina en Kees
    Wat een mooi verslag weer! Door zo'n park zou ik ook wel willen wandelen, fantastisch wat een kleurenpracht. Heerlijk om dan daarna aan te kunnen schuiven bij de bbq.
    Zo'n motorrace trekt me dan weer niet maar de fish&chips des te meer ;)
    Veel plezier nog!!!
    Groetjes Ineke en Jan

• 20 Oktober 2015 - 09:06

Ria :

twee totaal verschillende evenementen, maar dat is juist het leuke van reizen. Thuis zou je waarschijnlijk niet op de gedachte komen om naar de TT in Assen te gaan, maar nu heb je er van genoten en ging er misschien een wereld voor je open. Tien kilometer wandelen langs allerlei soorten bloeiende bloemen en struiken, dat is voor mij een droomwereld, heerlijk. Mooie foto's, ik geniet met jullie mee.

• 20 Oktober 2015 - 09:55

Karin :

Dat zijn weer mooi dingen die jullie hebben gedaan! MotoGP inderdaad indrukwekkend en gaaf om te zien. Foto's van jullie weekend zagen er weer super uit. Geniet van jullie laatste week! X

• 20 Oktober 2015 - 11:34

Cees En Riet:

we genieten van jullie reisverslagen. we zagen op de tv de motorrace, was wel grappig, er vloog een meeuw tegen de helm van een motorman hoe kan het zo treffen. veel groetjes van ons.

• 20 Oktober 2015 - 17:47

B.Schilders:

Hoi Rina en Kees,
    Jullie hebben weer veel mooie dingen gezien! Schitterende foto´s van de geweldige bloemenpracht!!
    En met zo´n lekker weertje er bij, jullie dag was weer top!
    Wij hebben hier nu ook prachtige herfstkleuren! Bijna hetzelfde hé, maar dan anders.....
    Het einde van jullie onvergetelijke reis is alweer in zicht....
    Genieten nog en véél plezier!!
    Groetjes, Betty en Willem.

• 20 Oktober 2015 - 21:28

Leny En Rob:

Hallo Rina en Kees. Wat een mooi verslag ik zie het allemaal zo voor me. Kees je kan zo aan de slag als verslaggever. Je kan alles zo goed verwoorden. Geert Wilders is nu in Australie .Mocht je hem zien hoef je beslist niet de groeten te doen. Fijne tijd nog. Groetjes

• 21 Oktober 2015 - 18:03

Bink En Jacqueline:

Hoi Kees en Rina,

wat een mooi reisverslag weer!
    Het is net of we daar zelf bij zijn in de Rhododendron Gardens, zo mooi beschrijven jullie wat daar te zien is. Geweldig.
    En dan als klap op de vuurpijl : de motorrace.
    Met Valentino Rossi en de andere geweldenaren, dat is weer een ervaring rijker om dat met eigen ogen in een zo ver land te hebben gezien.
    En nu gaan de daagjes aftellen, maak ook van deze laatste dagen nog iets moois en laat ons er ook nog even van mee genieten in jullie volgend reisverslag.
    Groetjes, Bink en Jacqueline.