Mount Dandenong en Healesville - Reisverslag uit Healesville, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu Mount Dandenong en Healesville - Reisverslag uit Healesville, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu

Mount Dandenong en Healesville

Blijf op de hoogte en volg kees en rina

26 September 2015 | Australië, Healesville

De afgelopen dagen hebben we enkele dagtripjes gemaakt naar o.a. Mount Dandenong, Olinda en Healesville.
Mount Dandenong ligt in de Dandenong Ranges, een uurtje rijden vanuit Melbourne/Pakenham door de schitterende landelijke omgeving. Onder meer door een gedeelte waar de grote bosbranden hebben plaatsgevonden op " black saturday 2009." Aangekomen op Mount Dandenong hadden we van een hoogte van bijna 700 meter een schitterend zicht over de valley en in de verte de stad Melbourne op 50 km, alsmede de haven en baai van Port Philip. Op onze weg terug het authentieke dorpje Olinda aangedaan voor een drankje.

De volgende dag vertrokken we vroeg naar Healesville in de Yarra Valley voor een dagje uit in de plaatselijke dierentuin. Een dierentuin met dieren die uitsluitend in Australie voorkomen en opgroeien. In de taal van de traditionele bewoners (Wurundjeri people) van het gebied werden we welkom ( wominjeka) geheten. Naast de overbekende kangaroos zijn dit de koala's, dingo's, echidna's, possums, wombats, platypus, tasmanian devil, kookaburras en vele andere volgels, reptielen, etc.
Al met al een schitterende en leerzame dag qua natuurbeheer.

Aanstaande zondag vertrekken we naar de Gold Coast, zo'n twee uurtjes vliegen vanuit Melbourne.

• 26 September 2015 - 07:38

Jos :

En terwijl jullie genieten, zit ik maar te zwoegen om de nieuwe leden en opzeggingen te verwerken.

• 26 September 2015 - 10:59

B.Schilders:

Geweldig mooie beesten, wat een plaatje!!
    Nu een trip naar de Gold Coast, heerlijk!
    Veel plezier en geniet er van!!

Groetjes, Betty en Willem.

• 26 September 2015 - 12:47

Cees En Riet:

bedankt weer voor je mooie dagen ,later
    gr cees en riet.

• 26 September 2015 - 20:03

Leny En Rob:

Hallo Kees en Rina, wat een mooi verslag, zo zie je nog eens wat. Heel wat anders dan Blijdorp. Het zal best wel vermoeiend zijn. Lijkt mij. Fijne tijd nog. A.S. Maandag gaan wij een week cruisen dus misschien zijn wij dan off-line. Heel veel liefs van ons allemaal.

• 27 September 2015 - 07:34

Ria :

Wat een bijzondere dieren allemaal. Alweer goed voor een dagje weg. Ik zou wel even een kijkje willen nemen in down under. Mooie foto's.

• 27 September 2015 - 11:52

Ineke Konings:

Leuke foto's weer, een dagje dierentuin is altijd leuk.
    Mooie luchten zijn er dus ook in Australië!
    Goede reis weer, nu naar de Gold Coast.
    Groetjes Ineke en Jan