Hastings Point, Dreamworld & Coolangatta - Reisverslag uit Hastings Point, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu Hastings Point, Dreamworld & Coolangatta - Reisverslag uit Hastings Point, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu

Hastings Point, Dreamworld & Coolangatta

Blijf op de hoogte en volg kees en rina

30 September 2015 | Australië, Hastings Point

Na zondag goed aangekomen te zijn aan de Gold Coast hebben we ons gesettled in Hastings Point, net ten zuiden van Surfers Paradise - het hart van de Gold Coast. We zitten in een schitterend huisje in een typisch Australisch vakantie resort. Op maandag het park en het lokale strand verkend met als hoogtepunt het bezichtigen van walvissen net buiten de kust op hun migratie naar het zuiden. Op dinsdag vroeg op voor een dagje Dreamworld, het grootste pretpark van Australië. Helaas was Sophie, onze kleindochter, wat ziek, al was dit wellicht een trucje om te zorgen dat we later in de week nog een keer op herhaling gaan. De mooie zonnige warme dag eindigde met een fikse onvervalste onweersbui. Vandaag, woensdag was Sophie weer de oude en terwijl Sophie en Karen het zwembad onveilig maakten en Eric een rustige dag had met Lucas die lekker sliep, zijn wij weer eens aan de wandel gegaan. Op onze strandwandeling kwamen we vandaag geen magpies of lizards tegen maar deze keer mochten we een overstekende slang begroeten. In de namiddag via een ritje langs de kust via Kingscliff naar Coolangatta gereden. Dit plaatsje ligt precies op de grens van Queensland en New South Wales, 2 verschillende staten van Australië. Met name tijdens zomertijd is dit een fascinerend tafereel want Queensland verzet geen klok in de zomer dus is er een uur tijdsverschil tussen beiden kanten van één straat. In dit plaatsje ook Point Danger bezocht, waar het Memorial van Captain Cook is te vinden alsmede een mooie boardwalk langs de kust. De avond werd afgesloten met een traditionele Fish & Chips on the Beach!
P.S. foto's volgen nog!

• 30 September 2015 - 16:56

Cees En Riet:

Nou het ziet er heeeeel goed uit daar kan je van genieten, we leven mee .
    gr Cees en Riet.

• 30 September 2015 - 19:26

Ineke Konings:

Geweldig, wat een leuk verslag weer. Lijkt me fantastisch om walvissen te kunnen zien. Op slangen heb ik het niet zo. ;(
    Kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Geniet!!!!
    Groetjes Ineke en Jan

• 30 September 2015 - 21:55

Adrienne :

Hoi Rina, fantastisch dat je zo te volgen bent! Overal stralend op de foto,duidelijk dat jullie het erg naar de In hebben. Met ook op zijn tijd wel spannende belevenissen.
    Als we volgende week bloemschikken hebben,zullen we je missen.
    Blijf genieten van elkaar en de prachtige omgeving!
    Lieve groetjes, Adrienne

• 01 Oktober 2015 - 15:30

Ria :

In ieder geval een slang gezien, maar ook walvissen gespot? Leuke foto's, iedereen heeft het naar zijn zin!