Weekend in Pakenham en bezoek Tulipfestival - Reisverslag uit Pakenham Upper, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu Weekend in Pakenham en bezoek Tulipfestival - Reisverslag uit Pakenham Upper, Australië van kees en rina langen - WaarBenJij.nu

Weekend in Pakenham en bezoek Tulipfestival

Blijf op de hoogte en volg kees en rina

23 September 2015 | Australië, Pakenham Upper

Vandaag, zaterdag, was een dagje om de alledaagse zaakjes samen te doen. Nadat we in de morgen eerst met Sophie naar haar wekelijkse zwemles waren geweest reden we door naar de kinderboerderij Caldermeade voor een lekkere lunch. Naast de vele dieren op deze boerderij werd er ook dagelijks een demonstratie gegeven van de geautomatiseerde wijze, koeien melken. s' Middags hebben we een fikse wandeling (ruim 9 kilometer) door de wijk gemaakt en gezien hoe snel Pakenham zich heeft uitgebreid gedurende de laatste jaren tot een schitterende lokatie om te wonen. Wandelend door het park en het vele groen was het wel uitkijken voor de aanwezige magpies die laag overvliegend (schijn)aanvallen uitvoeren op mensen die te dicht langs hun domein wandelen of fietsen en soms aanvallen....

Op zondag waren we vroeg op want er stond een dagje uit gepland naar het jaarlijkse Dutch Tulipfestival in Silvan. Bij aankomst bleek dat vele mensen ons al voor waren gegaan, maar toch konden we snel een parkeerplekje vinden. Verdeeld over de diverse velden waren alle kleuren en soorten tulpen te bewonderen en was het zo'n beetje de Keukenhof in het klein. Een als nar verkleed persoon bleek in een kort gesprekje het carnaval te promoten in de regio om zodoende ook zijn eigen roots uit Venlo in ere te houden. Naast alle deze bloemenpracht was er door de organisatie van dit festival ook gedacht aan de inwendige mens en was er een keur aan foodcorners, kraampjes en terrasjes. De pannenkoeken, poffertjes, kibbeling, frieten, kroketten, bitterballen, oliebollen, stroopwafels waren dan ook in hollandse sferen terug te vinden. Verder waren over het terrein ook meerdere oud hollandse spellen te doen, zoals spijkerpoepen, sjoelen etc. Het leek een beetje of we in Holland waren.
We hebben ons dan ook flink uitgeleefd natuurlijk en keerden eind van de middag voldaan maar moe huiswaarts naar Pakenham.

• 23 September 2015 - 13:25

Cees En Riet:

Nou Kees en Rina ik geloof dat de familie en kennissen aan deze kant van de aarbol er ook van genieten ,veel plezier maak er maar een mooie vakantie van .!
    groeten Cees en Riet.

• 23 September 2015 - 16:56

Ria :

Het klinkt alsof jullie er niet weggeweest zijn. Al helemaal thuis. Even opgezocht welke vogels jullie aanvallen: magpies, dat een soort ekster, maar ik zie ook gekleurde varianten ervan. Ben benieuwd wat jullie zien vliegen.

• 23 September 2015 - 18:37

B.Schilders:

Wat een leuk ventje die Lucas met zijn bolle wangetjes!
    Super mooie foto met trotse oma!!

Toch nog even in "Holland"geweest hé tussen de tulpen.

Lekker genieten, groetjes, Betty en Willem.

• 23 September 2015 - 20:42

Toine En Anita:

Mooi verslag met leuke foto 's Kees en Rina.
    Knap gedaan Rina ruim 9 km gewandeld !
    We wensen jullie nog een hele fijne tijd met de kinderen en kleinkinderen.

Geniet ervan! Groetjes, Toine en Anita

• 23 September 2015 - 22:58

Ineke Konings:

Haha, een Hollandse week aan de andere kant van de aardbol. Had je eigenlijk wel een tullepetaontje van me mee kunnen nemen ;)).
    Leuk om te lezen wat jullie daar zoal doen, mooie foto's ook van kinderen en kleinkinderen.
    We kijken weer uit naar jullie volgende verslag.
    Geniet overal van!
    Groetjes Ineke en Jan

• 24 September 2015 - 22:29

Jan & Corrie:

Hopelijk hebben jullie geen last van de jetlag. Zo te zien genieten jullie weer lekker van de kleinkinderen.
    leuk al die typische Hollandse dingen met jullie uitje. geniet maar van de komende tijd. We blijven jullie volgen. Groetjes.